Vēsture

Nezinu, kā citiem Tautiešiem un Cilvēkiem, kas Ceļo, vai kas ik pa laikam dodas uz sev nepazīstām vietām, man nepieciešams ēst un vēlme ir nevis vienkārši ierīt/aprīt jelko, bet tā, ka uzzini vai izbaudi kaut ko jaunu, vai iepazīsti, to, ko sauc par vietējo kolorītu…

Bet to nav iespējams izdarīt vienkāršā veidā. Teorētisk ir dažādas iespējas, bet praktiski, tās nedarbojas un līdz ar to, cilvēkam, nav reālas iespējas uzznāt visu, ko derētu zināt, lai varētu izdarīt pilnvērtīgu izvēli. 

Pieņemsim, ierodos Saldū, no Valmieras. Kur un kā man uzzināt – kādas ir iespējas paēst Saldū? Kādas patreiz notiek akcijas? Ko un kura kafejnīca piedāvā?

Tas neattiecas tikai uz Saldu. Šāda situācija pastāv vienalga kurā citā Latvijas un vai citas valsts pilsētā – Valmiera, Rīga, Ventspils, Liepāja, Barselona, Milāna, Maskava, Mančestera, Līdsa utt.

Tikai Tūrisma informācijas centrā ir apkopota vienota informācija par pilsētas sabiedriskās ēdināšanas iestādēm. Kāda informācija ir iekļauta pašvaldību mākaslapās?:

  • Nosaukums;
  • Adrese un iespējams GPS;
  • Telefons;
  • Bildes;
  • Darba laiki;
  • Vietu skaits;
  • Īsa, ļoti īsa informācija par iestādi;
  • Facebook & saite uz mājaslapu, ja tādas ir. Lielākajai daļai, sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumu, ārpus lielām plsētām – NAV ne viena ne otra.

Lai uzzinātu ēdenkarti ir jāapmeklē iestādes mājaslapa. Tad jāmeklē tur. Reti, ļoti ļoti reti ēdienkarte ir publicēta. Parasti tā ir PDF formātā, līdz ar to tā ir jālejupielādē. Bet, ja dotajā brīdī, tiek izmantota viedierīce ar mazu ekrānu?

Teorētiski un praktiski pastāv TripAdvisori un citas līdzīgas mājaslapas, bet tur ir ļoti maz informācijas. Pat mazāk, nekā pašvaldību un pilsētas tūrismu centra lapās. Jā, tur ir atsauksmes, bet atsauksmes nav tas objektīvākais veids, kā uzzināt. Mēs esam dažādi. Vienam garšo bezē cepums, citam putukrējuma kūka. Darbineks vai apmeklētājs var piecelties ne ar to kāju no gultas un viss, atsauksme ir sačakarēta… Pie tam, TripAdviser tipa lapās nav iespējams uzzināt – sabiedriskās ēdināšanas uzņēmuma ēdienkarti, pasākumus, konkursus un akcijas, kuras tas rīko un vai piedalās.

Jā, daļa šādu portālu piedāvā rezervācijas iespējas, bet tas nav standarts, jo ne visas sabiedriskās ēdnāšanas uzņemumu iestādes.

Visu cieņu tūrisma popularizācijas jomas dalībniekiem, Jūs darāt lielisku darbu.

Šīs problēmas nav tikai Tūristiem. Tādas pašas problēmas ir arī Pilsētas iedzīvotājiem. Jo lielāka pilsēta, jo lielāks un dažādāks piedāvājums, jo mazāk Ēdājs zin, par dažādām iespējām.

Radās ideja tādu portālu izveidot – kur venā vietā var uzzināt pilnīgi visu.

2020 gadā, Valmieras pilsēta rīkoja – Valmieras Tūrisma inovāciju hakatonu TE, kurā vēlējos realizēt šo ideju. Dažādu iemeslu dēļ, tiku ieskaitīts citā komandā, citas idejas realizācijā. Tomēr, ideja netika atmesta un lēnā garā, tā tika virzīta uz priekšu, līdz divus gadus vēlāk, tā ir realizējusies.

Tehniski ir gatava. Pietrūkst informācijas un piedāvājumu, līdz ar to milzīgs darbs būs, lai piesaistītu sabiedriskās ēdināsanas nozares uzņēmumus, apkopotu nozares informāciju un to savadītu.

X